مواد لازم

مواد لازم 

  • خمیر - ۳۰۰ گرم
  • گردو میکس شده - ۲۵۰ گرم
  • پودر مغز هل -۱ قاشق چایخوری
  • پورد زنجبیل -۱ قاشق چایخوری
  • دارچین - ۱ قاشق مرباخوری
  • شکر - ۲/۳ پیمانه

مواد لازم شربت

  • شکر - ۲ لیوان
  • گلاب خوب و معطر - ۱ لیوان
  • زعفران حل شده غلیظ -۲ قاشق مرباخوری
با تشکر از وبسایت آموزش آشپزی خاتون

طرز تهیه رولت گردویی

توضیحات

در رولت گردویی که در این قسمت به شما آموزش داده میشود ، از خمیری که در بیشتر شیرینیهای خشک و حتی پیتزا کاربرد دارد، استفاده میگردد که مجددا طرز تهیه خمیر ذکر میشود و شربت مورد استفاده نیز شربت باقلوا میباشد. 

طرز تهیه

گردو میکس شده را به همراه شکر ، مغز هل، زنجبیل ، دارچین مخلوط کنید ، سپس خمیر را ۴ قسمت میکنید ، هر قسمت را به قطر یک سانت پهن کنید ، مواد بالا را هم به ۴قسمت تقسیم کنید هر قسمت از مواد را روی یک خمیر پخش کنید سپس به ارامی رول کنید ، داخل سینی کاغذ روغنی انداخته ، و نانهای رول شده را با فاصله در سینی بچینید و با یک چاقوی تیز به اندازه دلخواه رولها را برش بزنید ، مراقب باشید مواد از داخل نانها بیرون نریزد و رویش را با برس زرده تخم مرغ زده تا خوش رنگ شود و فر را از قبل روشن گرده ودر حرارت ۲۰۰ درجه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید تا رویش طلایی شود ، اگر دوست داشتید شیرین تر باشد میتوانید رویش شربت ریخته و میل نمایید . 

طرز تهیه خمیر

٣ پيمانه آرد ، ١ قاشق مرباخوري خمير مایه و كمى نمک را با هم مخلوط كنيد سپس ۱/۴ پيمانه روغن را اضافه كنيد و مقدارى شير ولرم را كم كم اضافه كنيد خوب ورز دهيد تا خمير لطيف و يكنواختى بدست ايد ، مدت يكساعت در جاى گرم قرار دهيد تا ور آمده و پف كند سپس استفاده كنيد.

طرز تهیه شربت

 اول در ظرفی شکر و گلاب رو مخلوط کنید وقتی شکر تقریبا در گلاب حل شد روی حرارت گذاشته گرم که شد اجازه دهید ۱ دقیقه بجوشد سپس زعفران حل شده را اضافه کنید و بلافاصله از روی حرارت بردارید . اگر برای شیرینیهای گرم میخواهید استفاده کنید اجازه دهید شربت شما سرد باشد و یا برعکس اگر برای کیک و شیرینی های سرد میخواهید استفاده کنید شربت را گرم کنید .

هدف این وبسایت نمایش رستوران های اطراف شماست.
برای شروع باید درخواست مرورگرتان را تایید کنید.

هدف این وبسایت نمایش رستوران های اطراف شماست.
دسترسی به مشخصات مکانی توسط شما تایید نشد.


از مرورگر دریافت کتید. این بار تایید خواهم کرد (بهترین روش ، پیشنهاد ما)

از روی نقشه گوگل انتخاب خواهم کرد (روش جایگزین)

دریافت موقعیت مکانی
Download From Appstore Download For Android Download From Microsoft Store web Version
All rightes reserved for foogi.ir 2016