مواد لازم
  • تخم مرغ خنك - 6 عدد
  • شكر يا پودر قند - 1/2 پيمانه 
  • آرد - 1 پيمانه
  • آب جوش - ۱/۸ پیمانه 
  • بيكينگ پودر - 1 قاشق مرباخوري سر صاف
  • وانيل - 1/2 قاشق چایخوری 
با تشکر از وبسایت آموزش آشپزی خاتون

طرز تهیه کیک اسفنجی

توضیحات

 کیک اسفنجی نوعی کیک است که مواد اصلی آن را آرد، شکر، تخم‌مرغ تشکیل می‌ دهد. منشأ نام این کیک، اسفنج دریایی است و علت نامگذاری آن، این است که در هنگام برش، حالتی شبیه اسفنج دارد.این نوع کیک مناسب تولد و شیرینیهای تر است البته در متد خاتون از شیر یا ماست برای این نوع کیک استفاده نمیشود. 

طرز تهیه

 فر را در درجه ١٨٠ درجه روشن تا گرم شود ، قالب مورد نظر را با روغن قنادى چرب مى كنيم ، كف و دور ظرف را كاغذ روغنى میگذاریم .

سفيده را از زرده جدا مى كنيم ، ابتدا سفيده را با همزن ميزنيم تا مثل برف سفيد شود و وقتی ظرف را برمیگردانیم از ظرف جدا نشود.

زرده را جداگانه با وانيل و شكر مى زنيم ، آب جوش را بتدريج اضافه مى كنيم تا شكر كامل حل شود ، و به رنگ كرم در ايد ، زرده و سفيده را آرام  با هم مخلوط كنيد و آرد را كم كم روى مايه الك كنيد و آرام مخلوط كنيد ، مواد آماده شده را در قالب ريخته و روى پنجره وسط مدت ٤٠ دقيقه بگذارید تا بپزد ، پس از ٢٠ دقيقه كيک را از قالب در آورده پس از خنك شدن كاغذ را جدا كنيد .

نکته ۱- برای عزیزانی که فر ندارند ، میتوانید مواد را در ظرفی که درش محکم بسته شود روی حرارت گاز ،روی شعله پخش کن قرار دهید و یک ساعت در حرارت خیلی پایین تا کیک شما پخته و اماده شود و طبیعی هست به خوبی فر در نمیاد چون حرارت بطور یکنواخت ظرف مواد رو گرم نمیکنه  .

هدف این وبسایت نمایش رستوران های اطراف شماست.
برای شروع باید درخواست مرورگرتان را تایید کنید.

هدف این وبسایت نمایش رستوران های اطراف شماست.
دسترسی به مشخصات مکانی توسط شما تایید نشد.


از مرورگر دریافت کتید. این بار تایید خواهم کرد (بهترین روش ، پیشنهاد ما)

از روی نقشه گوگل انتخاب خواهم کرد (روش جایگزین)

دریافت موقعیت مکانی
Download From Appstore Download For Android Download From Microsoft Store web Version
All rightes reserved for foogi.ir 2016